konfigurator termékek

PMS – premenstruációs tünetegyüttes

A PMS a menstruációs ciklus második felében, a termékeny napok vége után, de még a menstruációs vérzés előtt jelentkezik. Elsősorban olyan tünetekkel társul, mint az irritáció, a szomorúság, az agresszió, a depresszió, a fokozott érzékenység vagy a fáradtság, az érzékeny mellek, a bőrkiütések, a puffadás és sok más mentális és szomatikus tünet.

PMS: honnan ered?

A PMS fő oka a petefészkek által termelt hormonok szintjének csökkenése, a ciklus második felében (az úgynevezett luteális fázisban). Valószínűleg a neurotranszmitterek működésének zavarai azok, amelyek befolyásolják a hangulatunkat. A PMS-re való fogékonyság egyéni lehet, és függhet a hormonális ingadozásokra való hajlamtól, a genetikától vagy a neurotranszmitterek működésétől.

PMS: hogyan bírkozzunk meg vele?

Sajnos még senki nem fejlesztett ki olyan gyógyszereket, amelyek teljesen megszüntetnék a PMS tüneteit. Szélsőséges esetekben, amikor a tünetek súlyosbodnak és megnehezítik a mindennapi feladataid kezelését, a PMS-t antidepresszánsokkal kezelik. A PMS tünetei csökkentésének természetes módszerei közé tartozik az étrend változtatása és a fizikai aktivitás is. A PMS tüneteit a B-vitamcsoport vitaminjai enyhíthetik, ezért igyekezz minél több teljes kiőrlésű kenyeret, diót, tojást (főleg tojássárgáját), banánt és spenótot enni. Egy másik vitamin, amely segíthet a PMS elleni küzdelemben, az E-vitamin. Megtalálható a dióban, napraforgómagban, az avokádóban és az olívaolajban.

A PMS tüneteinek intenzítását a magnézium és kálium is csökkentheti. A magnézium tonizálja az idegrendszerünket. Barnarizs, mogyoró, mandula és étcsokoládé (min. 70%-os kakaótartalmú) fogyasztásával biztosíthatjuk ezeket az ásványi anyagokat a szervezetünknek. A kálium forrása elsősorban a paradicsom és a banán. A kálium szabályozza a test vízháztartását; ezért csökkenti a has kerületét, amely jellemzően nagyobb a PMS alatt.

A PMS alatt ne vigyél be túl sok sót, mert ez visszatartja a vizet a szervezetben. Próbáld meg csökkenteni a koleszterinszintet, ami fokozza az ösztrogén termelését, amely egyébként is magas a ciklus második felében. Mérsékeld az alkoholfogyasztást, ami gátolhatja a PMS tüneteinek csökkentéséhez szükséges vitaminok és ásványi anyagok felszívódását. Kerüld a kávét és a teát, mert ezek ingerültebbé tehetnek.

Vigyázz magadra! A PMS alatt érdemes olyan aktivitást választani, amit szívesen csinálsz, és amelyek növelhetik az endorfin szintjét; egyes sportok a ciklus második felében nyugtató hatással lehetnek a szervezetedre. Ne feledd, ne hajtsd túl magad!

tippek tinilányoknak

Tudj meg többet!

tippek minden
nőnek

Tudj meg többet!

tippek változókorban

Tudj meg többet!

válassz terméket magadnak

Válaszd ki az igényeidnek megfelelő terméket, állítsd be a szűrőket, mi pedig megosztjuk veled termékajánlataikat.

termék

napszak

nedvszívó képesség

vastagság

termék hossza

illat

szűrők alaphelyzetbe állítása

Ez a weboldal cookie-fájlokat használ

Adatokat vagy cookie-fájlokat tárolunk a felhasználó böngészőjében, hogy személyre szabjuk és javítsuk weboldalunk használatát, elemezzük a webhelyen végzett tevékenységeket, amelyek elősegítik marketing- és értékesítési tevékenységeink optimalizálást, fejlesztését, valamint személyre szabott hirdetéseket jelenítünk meg a felhasználó érdeklődési körét érintő információk alapján (beleértve a webhelyünkön vagy más webhelyeken végzett tevékenységeit is), ill. a felhasználó tartózkodási helye alapján. Az alábbiakban módosíthatja böngészője beállításait, néhány vagy az összes cookie-fájl letiltásához.

1. A szolgáltatás automatikusan nem gyűjt semmiféle információt a felhasználó tevékenységeiről, kivéve a cookie-fájlokban tárolt információt.

2. A cookie-fájlok (ún. cookie-k) olyan informatikai adatok, különösen szöveges fájlok, amelyek a szolgáltatást igénybe vevő felhasználó eszközén tárolódnak és a szolgáltatás használatára szolgálnak. A cookie-k általában tartalmazzák a weboldal nevét, ahonnan származnak, a tárolási időt a végeszközön és egy egyedi azonosító számot.

3. Az entitás, amely cookie-kat helyez el a szolgáltatás felhasználójának eszközén és hozzáférést is kap azokhoz, a TZMO SA, székhelye: Żółkiewskiego 20/16, 87-100 Toruń, Poland.

4. A cookie-kat a következő célokra használjuk:

a) a szolgáltatás tartalmának a felhasználó igényeihez igazítása és a weboldalak használatának optimalizálása; különös tekinettel arra, hogy ezek a fájlok teszik lehetővé a felhasználó eszközének felismerését és a weboldal megfelelő, egyedi igényekhez igazított megjelenítését;

b) statisztikák készítése, amelyek segítenek megérteni, hogy a szolgáltatás felhasználói hogyan használják az egyes webhelyeket, ami lehetővé teszi azok szerkezetének és tartalmának javítását;

5. A szolgáltatás két alapvető cookie-t használ: a munkamenet cookie-kat és az állandó cookie-kat. A munkamenet-cookie-k olyan ideiglenes fájlok, amelyek a felhasználó eszközén tárolódnak a kijelentkezésig, a webhely elhagyásáig vagy a szoftver (böngésző) kikapcsolásáig. Az állandó cookie-k az adott cookie-fájlok paramétereiben meghatározott ideig, vagy addig tárolódnak a felhasználó eszközén, amíg azokat a felhasználó nem törli.

6. A szolgáltatás részeként a következő típusú cookie-kat használjuk:

Név Tartomány Belép Időtartam
YSC .youtube.com Advertisement session
VISITOR_INFO1_LIVE .youtube.com Advertisement 5 months 27 days
_fbp bella.hu Advertisement 3 months
yt-remote-device-id youtube.com Advertisement never
yt-remote-connected-devices youtube.com Advertisement never
CONSENT .youtube.com Analytics 2 years
symfony bella.hu Other session
__utma .bella.hu Performance 2 years
__utmc .bella.hu Performance session
__utmz .bella.hu Performance 6 months
__utmt .bella.hu Performance 10 minutes
__utmb .bella.hu Performance 30 minutes

7. A weboldalak böngészésére használt szoftver (böngésző) sok esetben alapértelmezés szerint lehetővé teszi a cookie-k tárolását a felhasználó eszközén. A szolgáltatás felhasználója bármikor módosíthatja a cookie-beállításait. Ezek a beállítások elsősorban oly módon módosíthatók, hogy a böngésző beállításaiban blokkoljuk a cookie-k automatikus kezelését, vagy tájékoztatást kérünk azok minden egyes közzétételéről a felhasználó eszközén. A cookie-k kezelésének lehetőségeiről és módszereiről a szoftver (adott webböngésző) beállításaiban található részletes információ.

8. A szolgáltató tájékoztatja felhasználóit, hogy a cookie-k használatának korlátozása hatással lehet a szolgáltatás oldalain elérhető egyes funkciókra.

forrás: http://wszystkoociasteczkach.pl/

Mentsd el beállításaidat Az összes elfogadása